Inschrijving Cascaderun gestart

HOOGEVEEN - De inschrijving voor de Cascaderun is weer gestart. Iedereen kan zich inschrijven voor de negende editie van de Cascaderun op zondag 19 april 2015. De organisatie is volop bezig met de voorbereidingen en wil net als voorgaande edities er een groot feest van maken voor lopers en toeschouwers.

Inschrijven
Inschrijven voor de Cascaderun kan via de site www.cascaderun.nl. Er zijn drie categorieën: Bedrijven en instellingen, particulieren en de Unicef kinderloop. “We hopen veel deelnemers in de eerste weken van oktober te verwelkomen. ICT bedrijf Rovecom uit Hoogeveen heeft als partner van de Cascaderun extra capaciteit ingezet om zoveel mogelijk bezoekers op de site tegelijk te kunnen ontvangen.” Aldus Bernhardus Annen van de Cascaderun.

Negende editie Cascaderun
Annen: “De Cascaderun is in negen jaar t ijd niet alleen uitgegroeid tot het belangrijkste sportevenement van Hoogeveen en omstreken, maar ook tot een enorm groot volksfeest in Hoogeveen. Dit wil de organisatie graag in stand houden en nog verder uitbreiden”.
“De organisatie van de Cascaderun draait volledig op vrijwilligers, die onderdeel uit maken van verschillende werkgroepen. “We hebben een werkgroep evenementen, parcours-logistiek en vrijwilligers, public relations en sponsoring. Achter de schermen zijn de voorbereidingen op 19 april al in volle gang. Het is fantastisch om te merken op welke wijze mensen zich betrokken voelen bij de Cascaderun. Vrijwilligers zijn altijd van harte welkom, aanmelden kan via de website.

Unicef Kinderloop
De Unicef kinderloop is ook niet meer weg te denken voorafgaand aan de start van de Cascaderun. De organisatoren van de Unicef kinderloop: “Tijdens de vorige editie hebben maar liefst 16 50 kinderen meegelopen om zich in te zetten voor Unicef, een recordbedrag van 40.000 euro is door de kinderen opgehaald. Met het geld wat bij elkaar is gelopen door de kinderen in Hoogeveen en omgeving zorgt Unicef voor de distributie van medicijnen en vitaminen, watervoorzieningen, toiletten en grootschalige vaccinatiecampagnes voor kinderen in afgelegen gebieden.

Het huidige thema wat centraal staat bij Unicef is “we gaan voor nul”, elk kind dat sterft is er een teveel. Daarom “gaan we voor nul”. De Unicef kinderloop voorafgaand aan de Cascaderun is uniek, nergens in Nederland doen zoveel kinderen tegelijk mee aan een hardloop sponsorevenement”.

Webapp
Nieuw dit jaar is de Cascaderun-webapp, een mobiele versie van de website. Gebouwd door. Rovecom ICT uit Hoogeveen. De belangrijkste onderdelen van de website zijn nu ook toegankelijk met smartphones en tablets. Men kan zich ook inschrijven via de app, uitslagen bekijken op 19 april en het laatste nieuws volgen.

Promotieteam
Een enthousiast promotieteam trekt de komende maanden door Nederland om de Cascaderun te promoten. Annen: “We zien de laatste edities veel deelnemers van buiten deze regio. Ook de komende editie willen weer lopers uit verschillende regio’s naar Hoogeveen halen.” Ook dit jaar heeft Autobedrijf Koop Doorten een nieuwe ‘Cascaderunpromotieauto’ beschikbaar gesteld voor het promotieteam. En natuurlijk is ook CascaDeHaas dit jaar weer van de partij.

Reacties