Inwoners tevreden over schoonmaakondersteuning
Invloed
Uit het onderzoek blijkt dat de tevredenheid van klanten groter is, als zij gedurende het hele jaar dezelfde hulp bij het huishouden hebben. Ook is van invloed of er goed overleg is tussen de hulp en de klant over de werkzaamheden die gedaan worden. Aandachtspunt is het tijdig informeren van klanten over wijzigingen in de uitvoering van de schoonmaakondersteuning. Ook blijkt dat klanten die minder tevreden zijn over de kwaliteit, ook vaker in een minder schoon en leefbaar huis wonen. Belangrijk is dus dat aanbieders goed blijven luisteren naar klanten die aangeven niet tevreden te zijn over de kwaliteit en hiervoor ook gericht aandacht hebben.
Onafhankelijk onderzoek
Bij de invoering van de schoonmaakondersteuning is met de gemeenteraad afgesproken dat er in 2013 twee keer een onafhankelijk onderzoek plaatsvindt. Op die manier weet de gemeente of de werkzaamheden op een goede wijze worden uitgevoerd of dat er nieuwe afspraken gemaakt moeten worden. Het volledige rapport staat op www.emmen.nl/wmo.