Klanten Qbuzz zeer positief over het OV in Groningen en Drenthe

ASSEN - Ze zijn trots bij Qbuzz, de busmaatschappij die sinds december 2009 het busvervoer in Groningen en Drenthe verzorgd. Uit de Openbaar Vervoer Klantenbarometer 2010 blijkt dat de busmaatschappij een hoge waardering van haar klanten krijgt. Met name de vriendelijkheid van chauffeurs en kwaliteit van informatievoorziening en bussen scoren goed.

De klantenbarometer is een landelijk onderzoek naar de mening van klanten over hetopenbaar (stads- en streek) vervoer.Negentig duizend reizigers geven rapportcijfers die met hun reis te maken hebben. Deze
lopen uiteen van het gemak van instappen tot de klantvriendelijkheid van de chauffeur.

Qbuzz heeft in Groningen en Drenthe een totaalscore van 7,6 en zit hiermee dik boven het
landelijke gemiddelde van 7,2. Het is nog niet eerder voorgekomen dat het busvervoer inGroningen en Drenthe zo’n hoge waardering kreeg.

Qbuzz is erg blij met de score. Deze uitslag bevestigt dat Qbuzz het anders doet en dat de klanten dat positief waarderen. Daarnaast zegt de uitslag van de barometer direct iets over de kwaliteit van de chauffeurs. Op veel items waarop de klant oordeelt, heeft de chauffeur grote invloed. Niet alleen op algemene (reis)informatie maar ook op vriendelijkheid wordt aanzienlijk hoger gescoord dan het landelijk gemiddelde. “We zijn trots op alle collega’s die
dit resultaat mogelijk hebben gemaakt en we verwachten dat onze concessieverlener, het OV-bureau Groningen Drenthe, dit ook is”, aldus concessiedirecteur Annemarie Zuidberg-
Tabak.

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

RAPIDE Internet

Agenda