Nieuwe dienstregeling openbaar vervoer Qbuzz
âOm meer aan te sluiten bij deze behoefte introduceren wij Reisinformatie op maatâ, kondigt Annemarie Zuidberg-Tabak, concessiedirecteur van Qbuzz, aan. âReisinformatie op maat past goed bij onze visie waarin continue kwaliteitsverbetering voor de klant centraal staat.â Ook de opdrachtgever het OV-bureau Groningen Drenthe en de OV Consumentenplatforms geven aan blij te zijn met de nieuwe service van Qbuzz. Reisinformatie op maat bestaat uit twee onderdelen: een digitaal busboekje via qbuzz.nl(MijnQbuzz) en een persoonlijk busboekje op papier.
MijnQbuzz, digitaal busboekje
MijnQbuzz is een persoonlijke pagina op de website van Qbuzz. Aanmelden is eenvoudig en gratis. Momenteel biedt MijnQbuzz een handige e-mailservice om op de hoogte te blijven van wijzigingen en stremmingen op opgeslagen lijnen. Met ingang van de nieuwe dienstregeling (8 januari 2012) is het ook mogelijk een persoonlijke busboekje samen te stellen via MijnQbuzz. Lijnen waarvan de reiziger vaak gebruik maakt, worden opgeslagen op een persoonlijke pagina. Zo ontstaat een persoonlijke busboekje dat geprint en opgeslagen kan worden.
Geen internet?
Uiteraard is er een alternatief. Een persoonlijk busboekje dat op maat wordt samengesteld voor de klant van Qbuzz. Het persoonlijk busboekje is een mapje met algemene reisinformatie. Daar wordt de dienstregeling van de gewenste lijnen aan toegevoegd. De klant hoeft alleen maar aan te geven met welke lijn(en) hij/zij vaak reist. De servicemedewerker stelt het busboekje samen. Het persoonlijke busboekje is vanaf dinsdag 27 december aan te vragen bij de Qbuzz klantenservice of één van de vijf servicePUNTen. De Qbuzz klantenservice stuurt het persoonlijke busboekje (tot maximaal 10 lijnen) gratis op. Een persoonlijk busboekje met meer dan tien lijnen kost ⬠2,50. Bij het ServicePUNT is het persoonlijke busboekje direct klaar om meenemen.