Qbuzz chauffeuse Marja Oost OV-held 2011

GR(ONINGEN - Chauffeuse Marja Oost van Qbuzz mag zich een jaar lang Mrs. Bus noemen. Marja Oost rijdt op de bus in Groningen en is door OV-klanten gekozen tot meest klantvriendelijke chauffeur van Nederland. Qbuzz meeste nominaties De afgelopen maand konden OV klanten de meest klantvriendelijke, servicegerichte of behulpzame chauffeur en/of conducteur nomineren. Van de meer dan 1.200 reacties heeft Qbuzz 21% van de nominaties gekregen. Samen met Qbuzz collega Yvonne van Bergeijk streden de Groningse Marja Oost met nog 3 finalisten van Connexxion, Arriva en Veolia om de titel Mrs. Bus 2011. De Mr(s) Bus en Rail verkiezing is een initiatief van Natuur & Milieu.

Behulpzaam op de nachtbus
Klanten die in het weekend wel eens de nachtbus nemen naar Groningen hebben grote kans dat zij bij Marja Oost in de bus hebben gezeten. Volgens het juryrapport waren de reacties voor Marja Oost overweldigend. ‘Het werken op de nachtbus is niet altijd makkelijk en naast klanten hebben er ook ouders gereageerd die blij zijn dat Marja Oost hun kinderen weer veilig
met de bus vervoerd na het uitgaan’, aldus de jury.

Chauffeurs van Qbuzz maken het verschil
Qbuzz is een relatief nieuwkomer op de Nederlandse markt van busvervoer en heeft bussen rijden in Zuid-Oost Friesland, Rotterdam en in Groningen en Drenthe. Qbuzz onderscheidt zich van de grote vervoerders door het vervoer regionaal te organiseren en doet 7 beloften aan hun klanten. Kwaliteit en service van de chauffeur staat hierin centraal. ‘We zijn trots dat de vele nominaties laten zien dat Qbuzz haar belofte waarmaakt dat chauffeurs het visitekaartje van Qbuzz zijn’, aldus directeur Rob van Holten. Afgelopen maand is bekend geworden dat Qbuzz tot 2020 het busvervoer in regio Utrecht mag verzorgen. Qbuzz heeft in 2008 als 2009 van haar klanten de hoogste score gekregen op de Klantenbarometer.

Reizigers worden vrolijker van een opgewekte chauffeur
Naast een verkiezing heeft Natuur & Milieu ook een publieksonderzoek laten uitvoeren onder 1.000 respondenten. Daaruit blijkt dat 67% van de reizigers vrolijker wordt van een vrolijke chauffeur. 77% Van de reizigers maakt wel eens een praatje in de bus of trein, met het personeel of met elkaar. Tjerk Wagenaar, directeur Natuur & Milieu: ‘65% van de bevolking is het met mij eens dat het werk van OV-personeel vaak onderschat wordt en dat deze mensen het verdienen om eens extra in het zonnetje te worden gezet.’

Mr(s) Bus en Rail verkiezing
Deelnemende vervoersbedrijven aan de Mr(s) Bus en Rail verkiezing zijn: Arriva, Breng, Connexxion, GVU, Hermes, Nederlandse Spoorwegen, Novio, Qbuzz, RET en Veolia. Mijn OVheld is onderdeel van de Europese Mobiliteitsweek, die van 11 tot en met 22 september 2011 plaatsvindt.

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

RAPIDE Internet

Agenda