Qbuzz maakt klanten bewust van gedrag in de bus
maandag 26 maart 2012 | Geschreven door Bennie Wolbers
ASSEN - De buschauffeur groeten. Opstaan voor ouderen. En elkaar een handje helpen. Dat maakt samen reizen prettig. Qbuzz ziet dat graag in haar bussen; de reis van de klant staat centraal. Om dit gedrag te stimuleren organiseert Qbuzz jaarlijks een actie. #Samen in de bus. Dit keer komen busreizigers leuke cartoons en tweets tegen in de bus. Ze laten op positieve wijze zien hoe je rekening met elkaar kunt houden. Veel passagiers denken daar niet altijd aan, merken de chauffeurs van Qbuzz.
samen in de bus
Veel busreizigers gedragen zich netjes. Ze houden rekening met elkaar en helpen elkaar. Toch zijn er ook nog genoeg reizigers die daar weinig oog voor hebben. Er is een afname van sociaal gedrag te zien. Een maatschappelijke trend. âMet deze actie houden wij onze klanten een spiegel voor. We geven ze op een ludieke manier inzicht in hun eigen gedragâ, legt Annemarie Zuidberg-Tabak, concessiedirecteur van Qbuzz, uit. âIedereen wil plezierig met de bus reizen. Qbuzz draagt daar graag aan bij.â Daarnaast is het een interactieve actie. Passagiers kunnen over het onderwerp mee twitteren via #samenindebus".
Positieve boodschap
De stickers met cartoons en tweets kom je tegen in 100 bussen in Groningen en Drenthe. De cartoon laat op een speelse manier zien hoe je niet met elkaar om hoort te gaan. De tweet geeft er een positieve draai aan. De hoofdpersoon uit de cartoon heeft iets van de situatie geleerd. Hij laat met een tweet weten zich in het vervolg anders op te stellen.
Goede sfeer
De #samen in de busâ actie wordt dit jaar voor de tweede keer georganiseerd door Qbuzz. Vorig jaar zijn stoelhoezen met positieve teksten ingezet om busreizigers bewust te maken van hun gedrag. Door jaarlijks het reizigersgedrag onder de aandacht te brengen, wil Qbuzz bijdragen aan een goede sfeer in de bus wat reizen voor iedereen prettiger maakt. Dit sluit aan op de visie van Qbuzz om een kwaliteitsstrijder te zijn.
Veel busreizigers gedragen zich netjes. Ze houden rekening met elkaar en helpen elkaar. Toch zijn er ook nog genoeg reizigers die daar weinig oog voor hebben. Er is een afname van sociaal gedrag te zien. Een maatschappelijke trend. âMet deze actie houden wij onze klanten een spiegel voor. We geven ze op een ludieke manier inzicht in hun eigen gedragâ, legt Annemarie Zuidberg-Tabak, concessiedirecteur van Qbuzz, uit. âIedereen wil plezierig met de bus reizen. Qbuzz draagt daar graag aan bij.â Daarnaast is het een interactieve actie. Passagiers kunnen over het onderwerp mee twitteren via #samenindebus".
Positieve boodschap
De stickers met cartoons en tweets kom je tegen in 100 bussen in Groningen en Drenthe. De cartoon laat op een speelse manier zien hoe je niet met elkaar om hoort te gaan. De tweet geeft er een positieve draai aan. De hoofdpersoon uit de cartoon heeft iets van de situatie geleerd. Hij laat met een tweet weten zich in het vervolg anders op te stellen.
Goede sfeer
De #samen in de busâ actie wordt dit jaar voor de tweede keer georganiseerd door Qbuzz. Vorig jaar zijn stoelhoezen met positieve teksten ingezet om busreizigers bewust te maken van hun gedrag. Door jaarlijks het reizigersgedrag onder de aandacht te brengen, wil Qbuzz bijdragen aan een goede sfeer in de bus wat reizen voor iedereen prettiger maakt. Dit sluit aan op de visie van Qbuzz om een kwaliteitsstrijder te zijn.