Drentse Agenda Recreatie & Toerisme
De discussie met enkele toeristische ondernemers, vertegenwoordigers van branche-organisaties en gemeenten over de toekomst voor recreatie en toerisme heeft geleid tot inzet op vier hoofdthemaâs: kwaliteitsverbetering van bedrijven, ruimte voor ondernemen, promotie en marketing en samenwerking. Het platform Toeristisch Recreatief Drenthe (TRD) en Marketing Drenthe werken aan projectvoorstellen om tot concrete uitwerking te komen. Verder wordt dit najaar ook bekeken welke mogelijkheden de culturele sector biedt, als aanvulling op het huidige toeristische product âDrentheâ. Een en ander is uitgewerkt in een uitvoeringsagenda.
Â
Â
Munniksma herkent in de Agenda de beleidssporen van het toeristisch terrein. Zo wordt in het ruimtelijk spoor een verhoging van kwaliteit van bestaande voorzieningen en een gevarieerd aanbod van nieuwe concepten in een natuurlijke omgeving centraal gesteld. De relatie met de Agenda ligt ook voor de hand bij het project Natuurlijke Recreatie Drenthe, dat ontwikkelperspectief biedt voor natuur en landschap en voor het toerisme. De Agenda sluit bovendien naadloos aan op de marketing- en promotiecampagne van Marketing Drenthe, die zich richt op algemene imagoverbetering en op recreatie, wonen en werken. Tot slot worden ook kleinschalige toeristische voorzieningen gestimuleerd om een slag te maken naar een dienstverlening die aansluit bij de behoefte van de toerist van vandaag. Daarmee spannen we ons samen met de gemeenten en de sector in om nieuwe producten voor het toeristisch totaalproduct Drenthe te creëren.