NAC-speler Tim Gilissen helpt amateurclub SC Enschede

ENSCHEDE - Tim Gilissen (NAC Breda) opende vrijdag 24 mei officieel een multifunctioneel kunstgrasveld (SOCCER44) bij zijn oude amateurclub SC Enschede. Daarnaast benoemt hij een clubmanager en financiert Gilissen voor enkele jongeren een trainersopleiding (Trainer Coach 3). Deze activiteiten financiert hij vanuit de prijs die gekoppeld is aan zijn uitverkiezing tot Maatschappelijk speler Eredivisie 2012 tijdens het Voetballer van het Jaar gala. Deze prijs wordt mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij.

Sportclub Enschede is de eerste amateurvereniging in Nederland met een SOCCER44-veld. Dit nieuwe voetbalconcept is gebaseerd op voetvolleybal. Gilissen verdubbelde bijdragen van leden waardoor het veldje gerealiseerd kon worden. Tijdens de opening vond een clinic plaats en werd er een aantal partijen gespeeld. Ook voormalig jeugdspeler en momenteel Heracles Almelo keeper Remko Pasveer was van de partij.


Tim Gilissen: “Ik ben vastbesloten met de prijs mijn oude club vooruit te helpen. Dit is een geweldig eerste succes. Het veldje helpt jeugdspelers in het ontwikkelen van hun techniek en daarnaast is het voor kinderen uit de buurt een mooie methode om met voetbal in aanraking te komen. Ik vind het ook mooi om te zien dat zo veel leden een bijdrage hebben geleverd, het is nu echt een veldje van de hele club.”

Daarnaast financiert Tim Gilissen een fulltime verenigingsmanager. Hierdoor krijgt de club een open karakter en kan het in de toekomst spil van de wijk worden. Tenslotte financiert de NAC-speler voor enkele jongeren een trainerscursus. Gilissen: “Je kunt als profvoetballer op vele manieren de jeugd stimuleren zich te ontwikkelen, bijvoorbeeld door een training te geven bij een amateurclub. Als profvoetballer moeten wij het goede voorbeeld geven! Ik heb van de Vriendenloterij de kans gekregen mijn ideeën verder in de praktijk te brengen. Hier ben ik ze dankbaar voor, omdat ik zo langere tijd kan bijdragen aan mijn clubs, Sportclub Enschede en NAC. De eerste initiatieven zijn nu gestart, de volgende zijn in ontwikkeling.”

In 2012 heeft Tim Gilissen al laten zien wat je als profvoetballer kunt betekenen voor de samenleving. Hij is nauw betrokken bij de maatschappelijke tak van NAC Breda: Teamplay@NAC. Hij is binnen de selectie het aanspreekpunt voor Teamplay@NAC om de maatschappelijke activiteiten van de club binnen de selectie bekend te maken. Doel is om draagvlak te creëren en te behouden voor de maatschappelijke projecten en activiteiten van de club. “Een volgende stap hierin wordt de maatschappelijke ontwikkeling van onze jeugdopleiding. Hiermee gaan we volgend jaar van start”, aldus Gilissen.

Maatschappelijk Speler van het Jaar
De VriendenLoterij en de Eredivisie hebben het initiatief genomen om jaarlijks de profvoetballer uit de Eredivisie te belonen die zich op bijzondere wijze inzet voor een sterkere samenleving. Jaarlijks wordt deze prijs uitgereikt op het Voetballer van het Jaar gala, wat georganiseerd wordt door De Telegraaf. Aan deze uitverkiezing is een prijs gekoppeld t.w.v. € 50.000. Dit bedrag wordt volledig besteed aan een maatschappelijk project naar keuze van Tim Gilissen en aan de maatschappelijke projecten van zijn club NAC Breda. De prijs wordt mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij, maatschappelijk partner van de Eredivisie.

VriendenLoterij
De VriendenLoterij steunt al meer dan 20 jaar goede doelen die werken aan verbetering van gezondheid en welzijn in Nederland. Deelnemers kunnen zelf bepalen naar welk goed doel de helft van de lotprijs gaat. Inmiddels spelen bijna een half miljoen deelnemers mee voor 44 goede doelen en 4000 clubs en verenigingen. Sinds 1998 is ruim een half miljard euro aan goede doelen gegeven.

Organisaties zoals KWF Kankerbestrijding, Fonds Gehandicaptensport, Alzheimer Nederland, Jantje Beton en de Richard Krajicek Foundation ontvangen jaarlijks een bijdrage. Als maatschappelijk partner van de Eredivisie steunt de VriendenLoterij de jeugdopleidingen van alle Eredivisie Clubs. Ook steunt de VriendenLoterij stichting Meer dan Voetbal met als missie de kracht van voetbal in te zetten voor een sterkere samenleving.

De VriendenLoterij is onderdeel van de Goede Doelen Loterijen, waartoe ook de Nationale Postcode Loterij en de BankGiro Loterij behoren. De directie van de drie loterijen wordt gevoerd vanuit Novamedia. Novamedia/Postcode Loterijen is de derde grootste private geldgever aan goede doelen ter wereld. www.vriendenloterij.nl <http://www.vriendenloterij.nl>


Over de Eredivisie
Sinds 1956 zijn de sterkste clubs van Nederland verenigd in één competitie: de Eredivisie. Deze bakermat van het nationale voetbal heeft wereldwijd een reputatie opgebouwd van spannend, vernieuwend en creatief voetbal. Gevoed door de sterke Nederlandse voetbalcultuur staat de Eredivisie bovendien tot ver over de landsgrenzen bekend als ideale broedplaats voor voetbaltalent. De achttien Eredivisie Clubs hebben zich verenigd in de overkoepelende organisatie Eredivisie CV.

Het doel van de vennootschap is onder andere het optimaliseren van de commerciële exploitatie van de mediarechten en sponsorrechten ten behoeve van én namens de achttien Eredivisie Clubs. De Eredivisie CV tracht namens de clubs zoveel mogelijk Nederlanders te verbinden met de Eredivisie, de hoogste voetbalcompetitie van Nederland. Door gebruik te maken van een gezonde exploitatie wordt getracht op sportief vlak een hoogwaardige en aantrekkelijke competitie te hebben én houden in Nederland, om zo maximale aansluiting te behouden met buitenlandse competities.

Eredivisie is Meer dan Voetbal
Miljoenen voetballiefhebbers, van jong tot oud, bezoeken hun favoriete club in het stadion of volgen de Eredivisie via de media. Maar voetbal is veel meer dan een leuk tijdverdrijf, het heeft een omvangrijke maatschappelijke functie. De populairste sport van Nederland is in sociaal opzicht bindend voor de samenleving, speelt een belangrijke rol bij het stimuleren van gezond gedrag en bevordert stedelijke, regionale en zelfs nationale trots. Voetbal overbrugt scheidslijnen als nationaliteit, leeftijd en geloof. De Eredivisie Clubs ontplooien daarom talrijke activiteiten waarbij deze maatschappelijke verankering gestalte krijgt. Want de Eredivisie is Meer dan Voetbal.

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

Mans Media, voor webhosting, domeinnamen en streams.

Agenda