Deelnemers geven de 4 Mijl van Groningen een 8,1
Met een 8,1 zeer tevreden deelnemers
Een eerste analyse van Enneüs laat zien dat de deelnemers zeer tevreden zijn over het loopevenement. De tevredenheid uit zich in een gemiddeld rapportcijfer van een 8,1. ‘Hoewel de vragenlijsten nog blijven binnenkomen, verwachten we dat dit rapportcijfer niet meer zal veranderen’, zo stelt Robbert Klein Koerkamp, marktonderzoeker bij Enneüs.
Unieke beleving
Uit de voorlopige resultaten blijkt dat er veel goed gaat. Met name geldt dat de lopers zeer positief zijn over de totale sfeer en de goede afstand van de loop. ‘Maar ook geldt dat men het als een prachtige mogelijkheid ziet om samen iets sportiefs te doen met vrienden, familie, collega’s en/of kennissen. Het blijkt echt een evenement te zijn dat zorgt voor een unieke beleving bij de lopers, waarbij sportiviteit en gezelligheid hand in hand gaan.’, aldus Klein Koerkamp.
Bereikbaarheid en bewegwijzering punten van aandacht
Waar er veel goed gaat, worden er ook verbeterpunten aangedragen. Zo zijn de deelnemers iets minder tevreden over de bereikbaarheid van de toiletten en bewegwijzering voor de start. Ook de bereikbaarheid en wachttijd bij de kledingwagens zou verbeterd kunnen worden, zo blijkt uit de voorlopige onderzoeksresultaten. Ondanks de punten ter verbetering, geldt dat vrijwel alle respondenten dermate enthousiast zijn over het evenement dat zij aangeven volgend jaar weer te willen deelnemen.
Organisatie continue in verbetering
De organisatie is zeer verheugd over de resultaten en het gegeven cijfer. Race director Grietje Pasma: ‘Reden dat we dit onderzoek hebben laten uitvoeren is dat we ons event steeds willen verbeteren en dan is het goed om te weten wat de deelnemers vinden. We zijn blij dat het nu in kaart is gebracht. Een aantal opmerkingen voor verbetering is ons bekend. We nemen deze ook zeker mee in de evaluatie en proberen er natuurlijk ook volgend jaar weer een prachtige editie van te maken!’