Loyaliteitsprogramma voor klanten Media Markt
Met een vaste lijst van meer dan 600.000 ontvangers van nieuwsbrieven verwacht Media Markt snel een grote clubledenlijst op te bouwen. De officiële lancering is deze week. De 49 lokale winkels van de elektronicaketen worden individuele clubhuizen met de vestigingsdirecteur als voorzitter. Zij zorgen ervoor dat er in de winkels altijd wel iets te beleven valt.
Klant op maat bedienen
Media Markt mikt traditioneel op een groot publiek. De Media Markt Club geeft de mogelijkheid om beter aan te sluiten op de belevingswereld van individuele klanten. Het past binnen de strategie van Media Markt om zich veel meer als een persoonlijke partner op te stellen, met concepten als ‘Service op maat’ en ‘Altijd aan’. “We willen onze klanten nog beter leren kennen, waardoor we nog relevanter worden,” zegt Dennis Hooijmans, COO bij Media Markt Nederland.
Met de data van de clubleden kan Media Markt klanten nog beter van dienst zijn. Het zorgt voor een persoonlijkere benadering, bijvoorbeeld door kookfans een kookworkshop aan te bieden of gameliefhebbers de mogelijkheid te geven een nieuwe release te reserveren. Bovendien helpt het Media Markt om gerichter in te kopen. “The internet of things biedt veel nieuwe mogelijkheden. We kunnen bijvoorbeeld van afstand een update doorvoeren, zoals een nieuw besturingsprogramma voor een laptop. Domotica (huiselijke elektronica) maken het leven gemakkelijker en leuker, echter de techniek erachter wordt steeds complexer. Wij willen onze klanten daarbij ondersteunen,” aldus Hooijmans.
Plezier en gemak
Clubleden worden als eerste op de hoogte gesteld van evenementen en de nieuwste gadgets Ook krijgen leden een dubbele bedenktijd voor hun aankopen en krijgen ze deze desgewenst gratis thuisbezorgd. Gemak en plezier staan centraal. Clubleden hoeven zich eveneens geen zorgen meer te maken over het kwijtraken van bonnetjes, want Media Markt bewaart de kassabonnen van clubleden namelijk gewoon online. Maandelijks verloot Media Markt een spectaculaire prijs aan een van de leden. Deze maand maakt men bijvoorbeeld kans op twee entreebewijzen voor de voetbalklassieker Barcelona – Real Madrid, inclusief vlucht, shoptegoed, drie overnachtingen in een viersterrenhotel in Barcelona, twee notebooks en een jaar lang gratis Fox Sports.
Geven is misschien nog wel leuker dan krijgen en daarom mag de winnaar ook een geldbedrag schenken aan een lokaal goed doel naar eigen keuze. “Hoewel Media Markt een grote internationale retailer is, staat lokaal ondernemerschap centraal. Het beschikbaar stellen van een geldbedrag aan een lokaal goed doel of initiatief sluit daar naadloos op aan.” vertelt Hooijmans.