Open Huis Rabobank Westerbork trekt honderden klanten
Openheid met veel lichtinval van buitenaf en een ruime indeling binnenin het gebouw geven de Westerborker Rabobank een laagdrempelige geaardheid. Directie en medewerkers hechten hieraan een hoge waarde. Zij worden ‘helemaal vrolijk’ van de ingrijpende renovatie die een half jaar heeft geduurd. Het was de eerste grote verbouwing in 25 jaar.
In de nieuwe opzet zijn drie hoofdafdelingen ondergebracht. Dit zijn: particulieren, bedrijven en bedrijfsmanagement, waaronder financiën, control en facilitaire zaken vallen. Alle afdelingen zijn tevens nauw met elkaar verbonden, waardoor de samenwerking en coördinatie tussen directie en medewerkers onderling makkelijker plaatsvindt. Vijf spreekkamers zijn ingericht om in besloten kring met klanten te kunnen overleggen over bankzaken. De nieuwe opzet voldoet in alle opzichten aan de huidige eisen op het gebied van privacy en arbeidsomstandigheden.
Ook buiten het pand zijn de nodige aanpassingen doorgevoerd, die bij klanten goed in de smaak vallen. De bouw van een overkapping bij de pinautomaat, de geldautomaat en de brievenbus, links van de hoofdingang, is een aanwinst voor de dienstverlening. Naast het investeren in de bouw en de inrichting van het pand is ook budget uitgetrokken voor het vernieuwen van technische installaties en voor de beveiliging.
Directievoorzitter Roland Welles kijkt vol trots terug op het renovatieproces. Hij juicht het toe dat de inrichting en uitstraling van het gebouw nu beter aansluiten bij het karakter van de bank. Ondanks de strengere regelgeving in de bancaire wereld zijn de medewerkers erin geslaagd de klantgerichtheid en de verbinding met de lokale maatschappij verder te vergroten. De kleinste zelfstandige Rabobank van Nederland in Westerbork gaat dan ook vol vertrouwen de toekomst tegemoet.