Schoemaker bijna beste Echte Bakker van Nederland
donderdag 21 jan 2010 | Geschreven door Bennie Wolbers
EMMEN - Schoemaker, de Echte Bakker uit Emmen, is derde geworden bij de strijd om de titel Beste Echte Bakker van Nederland 2010. Hij wist gemiddeld de op twee na hoogste score te behalen voor de productkwaliteit en de winkelbeoordeling in 2009. Hij moest alleen Jenny van der Putten uit het Brabantse Mierlo en Jorink uit Raalte voor laten gaan.
De drijvende krachten achter het succes zijn Bert en Annelies Muller. "We weten allebei heel goed wat we willen. Maar om dat in de praktijk te brengen moet er gewoon elke dag hard gewerkt worden. Zo'n derde plaats is dan natuurlijk prachtig. Het is ontzettend motiverend voor het hele team," aldus Annelies.Â
De productkwaliteit en de winkelbeoordeling tellen even zwaar mee in de eindscore voor de titel. Schoemaker scoorde dus op beide onderdelen ontzettend goed. Met de winkel wisten ze zelfs, samen met twee andere bakkers, de hoogste score te behalen. Wie de winkel van Schoemaker kent kan zich daar wel wat bij voorstellen. De winkel is een lust voor het oog met een overweldigende hoeveelheid prachtig gepresenteerde producten. Muller: "Wij zijn atijd op zoek naar verbeteringen. Of dat nu is op het gebied van service of uitstraling, we zoeken altijd de grens op van wat mogelijk is." Dat betekent wel dat ze continue bezig zijn met vooruit kijken. "Bij alles wat we om ons heen zien bedenken we hoe we dat kunnen toepassen in onze winkel. Zo blijven we altijd vernieuwen en dat maakt 't allemaal zo leuk."
De productkwaliteit en de winkelbeoordeling tellen even zwaar mee in de eindscore voor de titel. Schoemaker scoorde dus op beide onderdelen ontzettend goed. Met de winkel wisten ze zelfs, samen met twee andere bakkers, de hoogste score te behalen. Wie de winkel van Schoemaker kent kan zich daar wel wat bij voorstellen. De winkel is een lust voor het oog met een overweldigende hoeveelheid prachtig gepresenteerde producten. Muller: "Wij zijn atijd op zoek naar verbeteringen. Of dat nu is op het gebied van service of uitstraling, we zoeken altijd de grens op van wat mogelijk is." Dat betekent wel dat ze continue bezig zijn met vooruit kijken. "Bij alles wat we om ons heen zien bedenken we hoe we dat kunnen toepassen in onze winkel. Zo blijven we altijd vernieuwen en dat maakt 't allemaal zo leuk."