Verkiezing 'Zaak van het jaar 2009' in Emmen
vrijdag 01 jan 2010 | Geschreven door Bennie Wolbers
EMMEN - De verkiezing van de 'Zaak van het jaar 2009' staat weer voor de deur. Van 1 tot en met 31 januari 2010 kan iedereen via sms een stem op zijn of haar favoriete zaak uitbrengen. Ook is het mogelijk via de website www.zaakvanhetjaar.nl te stemmen. Het is de tweede keer dat het evenement op deze wijze wordt gehouden. Op dinsdag 9 februari wordt de winnaar bekendgemaakt.
Men kan stemmen op een van de 225 leden van de Ondernemersvereniging Emmen Vlinderstad. Op de website staan de bedrijven vermeld. 'Elk lid doet mee, tenzij ze zich afmelden', vertelt Guido Rink, die samen met Dennis Wijnands het bedrijf @vance runt. 'Als @vance organiseren wij de verkiezing in opdracht van Emmen Vlinderstad. @vance is een onderneming dat concepten ontwikkelt', legt hij uit.Â
Naast de stemmen via sms en de website worden de zaken, waarop het meeste is gestemd, bezocht door een aantal mysteryshoppers. 'Deze mensen, die willekeurig zijn gekozen, geven punten voor bepaalde zaken. Het inzetten van mysteryshoppers gebeurt vooral om de objectiviteit te garanderen. Opgeteld bij de stemmen van de publiek wordt uiteindelijk de 'Zaak van het jaar 2009' bepaald', zegt Rink.Â
Parfumerie Van Os werd de vorige keer uitgeroepen tot 'Zaak van het jaar'. De winkel sleepte de prijs in de wacht omdat het hoog scoorde op punten als service, klantvriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers. Tweede werd croissanterie Chez Nous. Lunchroom Heren de Wit op De Weiert eindigde op de derde plaats. 'Aspecten als klantvriendelijkheid en een goede service zullen zwaar wegen bij de stemmers', verwacht Rink. De vorige keer werden ruim 3500 stemmen uitgebracht.Â
De verkiezing voor de 'Zaak van het jaar' leeft onder de ondernemers, weet Rink. 'Als ondernemer krijg je promotie. Daarnaast zegt het hoe de klanten over je denken. Het geeft ook een representatief beeld van je dienstverlening, het hoeven namelijk niet alleen winkels te zijn. Het is een eer om 'Zaak van het jaar' te worden.'Â
'We roepen mensen op om zoveel mogelijk op hun favoriete zaak te stemmen', besluit Rink. Op de website www.zaakvanhetjaar.nl staat alle informatie. Partners in de verkiezing zijn marketing & communicatiebureau Verhoef & Co, Emmen.nu, Flex Personeelsdiensten, Simon Lévelt Koffie & Thee en Ondernemersvereniging Emmen Vlinderstad.
Naast de stemmen via sms en de website worden de zaken, waarop het meeste is gestemd, bezocht door een aantal mysteryshoppers. 'Deze mensen, die willekeurig zijn gekozen, geven punten voor bepaalde zaken. Het inzetten van mysteryshoppers gebeurt vooral om de objectiviteit te garanderen. Opgeteld bij de stemmen van de publiek wordt uiteindelijk de 'Zaak van het jaar 2009' bepaald', zegt Rink.Â
Parfumerie Van Os werd de vorige keer uitgeroepen tot 'Zaak van het jaar'. De winkel sleepte de prijs in de wacht omdat het hoog scoorde op punten als service, klantvriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers. Tweede werd croissanterie Chez Nous. Lunchroom Heren de Wit op De Weiert eindigde op de derde plaats. 'Aspecten als klantvriendelijkheid en een goede service zullen zwaar wegen bij de stemmers', verwacht Rink. De vorige keer werden ruim 3500 stemmen uitgebracht.Â
De verkiezing voor de 'Zaak van het jaar' leeft onder de ondernemers, weet Rink. 'Als ondernemer krijg je promotie. Daarnaast zegt het hoe de klanten over je denken. Het geeft ook een representatief beeld van je dienstverlening, het hoeven namelijk niet alleen winkels te zijn. Het is een eer om 'Zaak van het jaar' te worden.'Â
'We roepen mensen op om zoveel mogelijk op hun favoriete zaak te stemmen', besluit Rink. Op de website www.zaakvanhetjaar.nl staat alle informatie. Partners in de verkiezing zijn marketing & communicatiebureau Verhoef & Co, Emmen.nu, Flex Personeelsdiensten, Simon Lévelt Koffie & Thee en Ondernemersvereniging Emmen Vlinderstad.