Haalbaarheid TT Museum
Naast het belangrijke aspect van de haalbaarheid, komen nog andere onderdelen in het Masterplan aan de orde, zoals financiën, exploitatie, beleving, structuur en organisatie.
Het bureau DST is onder meer de bedenker van de Heineken Experience, het belevingscentrum in Amsterdam waar alle facetten van het bekende bier aan de orde komen. De Heineken Experience trekt op jaarbasis 700.000 mensen. Daarnaast is DST betrokken bij de invulling van het bijzondere bezoekerscentrum van De Nederlandse Bank en heeft het bureau ook het ontvangstpaviljoen ontworpen en ingevuld van de Floriade in Venlo, enkele jaren geleden.
Onlangs is de Commissie TT Museum omgezet in een officiële stichting en het bestuur van de stichting heeft mondelinge toezeggingen gekregen van de Gemeente Assen en de Provincie Drenthe dat er geld beschikbaar komt om het Masterplan, met daarin het haalbaarheidsonderzoek, uit te kunnen voeren.
Wanneer de opdracht wordt gegund aan DST, verwacht het bureau het plan begin februari te kunnen presenteren aan het stichtingsbestuur en later die maand er mee naar buiten te kunnen gaan.