FNV is op zoek naar ledenserviceconsulenten en bedrijfsconsulenten. Iets voor jou? Meld je aan.

Ben jij klantgericht, secuur, geduldig en rustig? Sta je stevig in je schoenen en kun je goed samenwerken? Vind je het leuk om mensen te helpen bij het beantwoorden van vragen over werk en inkomen? Lees dan verder om te weten hoe je ledenserviceconsulent op een vakbondscentrum in jouw regio of bedrijfsconsulent kunt worden. Wat doe je als consulent?


Als consulent beantwoord je vragen en geef je advies over werk en inkomen. Dat kun je doen op een vakbondscentrum bij jou in de buurt of op je bedrijf. Je doet dit vrijwilligerswerk voor je collega's of voor vakbondsleden in je woonomgeving. Consulenten verzorgen samen met het Contact Centrum van de FNV de eerstelijns dienstverlening aan leden van de bond.

Intake, opleiding en proeve waarborgen kwaliteit
De consulenten mogen dan vrijwilligers zijn, zij werken professioneel en leveren kwaliteit. Om dit te waarborgen selecteert de bond kandidaten vooraf door middel van een aanmeldingsprocedure op hun geschiktheid. Kandidaten die geschikt zijn bevonden krijgen vervolgens een gedegen opleiding. De opleiding bestaat uit 5 hele contactdagen en schriftelijke opdrachten door middel van e-learning. De opleidingsdagen worden zo om de 3 à 4 weken gepland. De opleiding wordt afgesloten met een proeve van bekwaamheid. Alleen consulenten die voor de proeve slagen (gecertificeerde consulenten) mogen consulentenwerk verrichten. Dat alles gebeurt niet zomaar. Als consulent ben je een belangrijke schakel in de service van de bond aan zijn leden. En die service moet gewoon goed zijn. Selectie en opleiding komen niet alleen de kwaliteit maar ook de consulenten zelf ten goede. Immers, als je goed voorbereid bent, voel je je zekerder in je werk en doe je dat met meer plezier. En het is goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Nadat je je 2 jaar hebt ingezet, krijg je van ons een referentie mee.

Hoe gaat de selectie in zijn werk?
Selectie vindt op twee momenten plaats: voorafgaand en na afloop van de opleiding. Voorafgaand aan de opleiding beoordelen we aan de hand van je aanmeldingsformulier en een interview of je aan de belangrijkste ingangseisen (goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal en digitale vaardigheden) voldoet. Na afloop van de opleiding beoordelen we aan de hand van een proeve van bekwaamheid of je aan de eindtermen (voeren van een klantgericht vraaggesprek en antwoord/adviesgesprek en neerzetten van een goede intake) voldoet.

Ik wil consulent worden, wat nu?
Heb je interesse? Neem dan contact op met: Wieke Berends bestuurder Team Dienstverlenend Kader Regio Noord e-mail: w.berends@bg.fnv.nl en tel: 050-3631131 (ma t/m wo). Je krijgt dan een aanmeldingsformulier en het uitgebreide profiel toegestuurd.

Wat gebeurt er nadat ik het formulier heb verzonden?
Nadat je aanmeldingsformulier is ontvangen, wordt er contact met je opgenomen om een afspraak te maken voor persoonlijk gesprek. Het kan ook zijn dat je op grond van je aanmeldingsformulier niet wordt uitgenodigd voor een gesprek. Ook daarvan krijg je bericht, vanzelfsprekend met vermelding van de reden waarom je bent afgewezen.

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

RAPIDE Internet

Agenda