Qbuzz beste vervoerder van Nederland
dinsdag 23 maart 2010 | Geschreven door Bennie Wolbers
GRONINGEN - Ze glimmen van trots bij Qbuzz. Uit de Openbaar Vervoer Klantenbarometer 2009 blijkt dat de nieuwkomer onder de vervoerders met een 7,5 het hoogste cijfer van hun klanten krijgt. Alleen de waterbus scoort met een 8,2 hoger. De waterbus is echter slechts in een klein gebied actief. De klantenbarometer is een landelijk onderzoek naar de waardering van klanten over het openbaar (stads- en streek) vervoer. Negentig duizend reizigers geven een rapportcijfers aan verschillende aspecten die met hun reis te maken hebben. Deze lopen uiteen van de klantvriendelijkheid van de chauffeur tot de kans op een zitplaats. Qbuzz krijgt van haar klanten gemiddeld een 7,5. Dit ligt ver boven het gemiddelde van een 7,2.
Qbuzz is ontzettend blij met deze score. Volgens directeur Rob van Holten was 2009 een goed jaar. âIn 2008 hebben de klanten kennisgemaakt met onze mooie nieuwe herkenbare bussen. Van het begin af aan hebben we voor ogen gehad het anders te willen doen dan andere vervoerders. Onze doelstelling is een kwaliteitsstrijder te zijn waarbij een tevreden
klant en een tevreden chauffeur centraal staat. Het is geweldig om te zien dat deze aanpak wordt beloond met het hoogste cijfer. We willen onze klanten bedanken voor de waardering. Samen met onze medewerkers doen we er alles aan om de kwaliteit zo hoog te houden en waar nodig te verbeterenâ.
klant en een tevreden chauffeur centraal staat. Het is geweldig om te zien dat deze aanpak wordt beloond met het hoogste cijfer. We willen onze klanten bedanken voor de waardering. Samen met onze medewerkers doen we er alles aan om de kwaliteit zo hoog te houden en waar nodig te verbeterenâ.